THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

22.3.2009

לעניין התחזקות בהפצת הספרים



מחיי סבא ישראל ( עמוד כב' )

אמר: כשאחד פוגש את חברו הם צריכים לדבר ביניהם רק מרבינו הקדוש. גם אמר: אם אנשי שלומינו היו מדברים מרבינו הקדוש ומפרסמים את שמו, כבר העולם היו מתקרבים אליו וכבר היתה הגאולה.


ציטוטים מהספר חיי ישראל סבא בנושא אהבת חברים, משפחה:

כב'- ספר כי הוא זוכר שבעודו קטן היתה בטבריה אשה צדקת שהיתה מדברת עם השם יתברך באידיש, כי אז נשים לא ידעו לשון הקודש, והיה לה תינוק בן שנה שבכל יום היתה משאירה אותו לבד בבית והיתה מחישה עצמה לכל הבתי כנסיות שבעיר בכדי לשמוע קדיש וקדושה ו'ברכו' וכו', גם היתה לובשת ציצית בסתר וספר רבי ישראל כי רק הוא ידע מכל הנ"ל ולימים כאשר גדל בנה הנזכר לעיל היתה לו חנות בטבריה והיתה לו ברכה גדולה כי כל טבריה היו באים לקנות אך ורק אצלו.


לאחד ששאלו אם גם הנשים צריכות להתפלל מעריב ולעשותתקון חצות, השיבו: הלואו. גם חפץ שהנשים יאמרו 'תקון הכללי' בכל יום.ופעם הגיעה אליו אחת בלב נשבר ובקשה לעשות תשובה, והשיבה שבכל יום תתפלל מנחה ותאמר תקון הכללי.


לאחד מחסידיו ששאלו אם הנשים צריכות לשבר התאוה, השיב בחיוב, אך הוסיף: אולם לא כמו הגברים.


לאחת ששאלה אותו אם טוב הדבר שתלד בביתה ולא בבית החולים, השיבה כי בעבר הנשים היו חזקות ביותר באמונה והיו יולדות בביתן, ושיבח הדבר, אולם כיום מחמת חלישות הדור רבן ככלן הולכות לבית החולים, ולא פסק רבי ישראל במפרש כיצד יש לנהג, רק השאיר הבחירה בידה.


הורה לאחד שקבל לפניו בשם אשתו על שאינה מספיקה במלאכת הבית, שיקריא לה ליקוטי מוהר"ן, וכן הורה לאחד שלאשתו היה קשה עם גדול הילדים ומטלות הבית, שיוציא אותה קצת להתאורר.


כג'- אמר: לא טוב שהאשה תעבוד במקומות אחרים, ושבח עיסוקיה בבית מה שהיא דואגת וטורחת על הכל,ומשום כך נקראת 'עקרת הבית' – מלשון עקר הבית. ופעם שאלו אחד אם טוב הדבר שאשתו תצא לעבוד ובכך יפחת נטל הפרנסה מעל ביתם, והשיבו רבי ישראל כי מוטב שלא תצא האשה לעבוד חוץ לבית מטעמי צניעות,בבחינת כל כבודה בת מלך פנימה. וזה הוסיף ושאל: אם כן, אולי תוכל אשתי להיות גננת בתוך הבית והמשיך רבי ישראל לדחותו בעדינות, ואמר שבאים ההורים לקחת את הילדים ולעיתים אין כל כך צניעות וכדומה. וזה שב וטען, כי מסופר מאביה של אשתו של רבי נתן שאמר לה אף למכור מלח בשוק על מנת שבעלה יוכל לעבוד השם, והשיבו רבי ישראל: ראשית – לא מסופר שאכן הלכה לעבוד, ושנית בעלה היה רבי נתן.


קרר מעט את דעתה של אחת שהגיעה אליו, בדעתה היה לעשות בעבודת השם עבודות השיכות יותר לגברים, ועוררה למלאכות הבית.